Hollister UK Bestellung

Dieses Thema im Forum "Hollister" wurde erstellt von A&F_Ultimate, 10 Februar 2009.

1. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Servus zusammen,
    Nur mal so zur Info :)

Da ich mich im Moment in England aufhalte habe ich über die Englische IP Adresse auch zugriff auf die UK Web Seite von Hollister.

Ich habe dann mal im Clearance zugeschlagen und Online geordert.

Bestellung und Bezahlung keine Problem, alles in GBP und ein extra Klick für die zustimmung das ich UK Resident bin (für die Steuern).
    Lieferung nach nur 2 Tagen nach Order Bestätigung mit FED EX, Keine Zoll Gebühren oder Einfuhrumsatz oder ähnliches.
    Alles ohne Problem geliefert worden zu den Preis wie ich geordert habe.
    Paket wurde aus USA versendet nicht aus UK.

Umtausch laut Hollister Papiere sogar im UK Store möglich. Natürlich nicht ausprobiert 8)

Alles in einem super gelaufen mit unschlagbaren günstigen Preisen
  2. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

Re: Hollister.co.uk Bestellung

man kann auch ware aus dem US store im UK store umtauschen, aber gibts irgendwo einen guten uk proxy?
  3. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Bin auch auf der Suche danach.
    Sobald ich etwas errreicht habe oder technische Einzelheiten /Anleitung habe werde ich was dazu schreiben.
    Um ne UK Lieferadresse habe ich mich schon gekümmert 8)
  4. arxidire

arxidire Gilly Hicks

der uk online-store lohnt sich für uns hier in deutschland mit den aktuellen wechselkursen absolut nicht.

war vor einigen tagen auf der abercrombie uk-seite. die artikel sind identisch wie auf der us-seite. die preise sind auch fast 1:1 mit denen des us-stores. das heisst, wenn ein teil 100 usd im us-store kostet, dann kostet es knapp unter 100 gbp im uk-store.

einziger unterschied, in den uk-preisen ist die englische mehrwertsteuer enthalten die man nicht bezahlen muss, wenn man die ware ausserhalb von uk liefern lässt. glaub das waren 15 oder 16%.

hab mal einen vergleich gemacht und im endeffekt war der uk store deutlich teurer als der us store, auch wenn man keine einfuhrzölle zahlen muss.
  5. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

warum solltest du die 15% britische mwst nicht zahlen und dich für die deutsche von 19% entscheiden? sollte man es irgendwie schaffen aus dem uk store nach .de / .at liefern zu lassen wären die lieferkosten interessant.
  6. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

bloom,Welche Lieferkosten meinst du?
    Die von Hollister nach UK oder die von UK nach Deutschland ?

Es lohnt sich vor allem der Clearance.
    Genaue Daten habe ich nicht zur Hand (liegen daheim, kann ich aber bei Interesse nachreichen)
    Aber die EL Segundo Fellweste hat ca. 85 GBP gekostet und wurde auf 25 GBP gesenkt :shock:
    Und erhältlich war sie in allen Größen und Farben fast ne ganze Woche über.

Also glaube ich deutlich besser als die US Seite ? Oder war sie dorte auch so lange und so günstig zu bekommen?
  7. arxidire

arxidire Gilly Hicks

das steht auf der uk abercrombie website unter help.
    sinngemäß steht da, dass die vat (mehrwertsteuer) nur berechnet wird, wenn nach uk geliefert wird.

die lieferkosten waren günstiger als die aus dem us-store. hab leider keine genauen zahlen mehr im kopf, aber ich glaube das waren bei dem von mir berechnet lieferwert von ca. 250 gbp 26 gbp versandkosten nach deutschland.

der clearance ist identisch mit dem clearance aus der us seite. identische artikel drin und auch die preise wie vorhin von mir erwähnt fast 1:1

wenn interesse besteht kann ich mein genaues rechenbeispiel für euch online stellen. nach meiner berechnung kommt man unterm strich deutlich günstiger weg, wenn man aus usa bestellt anstatt aus uk.
  8. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

ja mach mal bitte ein beispiel jeweil für unter 150euro warenwert und über 150euro warenwert...
  9. shizo

shizo est. 2004

Bin ich auch dran interessiert :)
  10. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Also wie gesagt habe leider im Moment kein Vergleich zur US Seite weil ich nur auf die UK komme.
    Aber ich fand es schon enorm wie lange der Clearance Online war auf UK.

Mich würde dein Rechenbeispiel interessieren :)
    Bin ja schon dran einer UK Adresse zu organisieren, wenn sich das nicht rechnet dann kann ich die Aktion mal sofort wieder knicken :(

Aber wenn du über die UK Seite bestellst liefern sie auch nur nach UK!
    Bei Warenwert unter 100 GBP sind es 20 GBP über 100 GBP sind 25 GBP fällig.
    Komplettte Liste stelle ich nachher mal ein.
  11. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

naja, dafür gibts ja den trick der auch auf apple.co.uk funktionierte ;)
  12. Christoph2

Christoph2 Gilly Hicks

Hats eigentlich schon jemand von Deutschland aus geschafft mitm Proxy ? Auf hollister.co.uk komm ich auch ohne Proxy aber bei denen will ich nix bestellen :)
  13. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

Betrifft Abercrombie.co.uk

hallo, hat jemand von euch einen guten uk proxy, über meinen proxy konnte ich zwar die seite ansurfen, aber nichts in den warenkorb legen. hier mal ein bisschen information die ich dort gefunden hab.

Code:
    Shipping & Handling Rates

United Kingdom
    US and US Territories
    Canada
    International (Excluding Canada)

Delivery to the United Kingdom
    Allow approximately 5-7 business days for Standard Delivery (for in-stock items).

VAT and import duties on shipping charges are included in the shipping and handling fee, and will be paid by Abercrombie & Fitch. These fees are not refundable with merchandise returns.

S&H is based on total merchandise dollar amount.

Total Amount 	Standard
    Delivery 	
    £0 up to £100 	£20 	
    over £100 up to £200 	£25 	
    over £200 up to £300 	£30 	
    over £300 up to £500 	£40 	
    over £500 	£45 	

VAT on merchandise is included in the listed price and will be paid by Abercrombie and Fitch.

Duties on merchandise will be the responsibility of Abercrombie and Fitch.

VAT and Duties on Shipping will be covered in the shipping and handling charges.

Orders placed on this site and received in the UK should not be charged any additional duties or VAT upon entering the Country.

We cannot ship Fragrances Internationally.

Gift Cards are shipped separately from other items in the order. There is no S&H charge for Standard Delivery Service.

For consumer protection, all orders are subject for review. On occasion, this may cause a slight delay in processing your order. Your patience is greatly appreciated.

Delivery to the US and US Territories
    Allow approximately 5-7 business days for Standard Delivery (for in-stock items).

S&H is based on total merchandise dollar amount before taxes.

Total Amount 	Standard
    Delivery 	Three
    Day (Air) 	Next Business
    Day (Air) 	Saturday
    Delivery 	
    £0 up to £25 	£3 	£5 	£8 	£13 	
    over £25 up to £50 	£4 	£6 	£9 	£14 	
    over £50 up to £75 	£5 	£7 	£10 	£15 	
    over £75 up to £100 	£6 	£8 	£11 	£16 	
    over £100 up to £150 	£7 	£9 	£12 	£17 	
    over £150 up to £200 	£8 	£10 	£13 	£18 	
    over £200 up to £300 	£9 	£11 	£14 	£19 	
    over £300 up to £500 	£10 	£12 	£15 	£20 	
    over £500 up to £1000 	£11 	£13 	£16 	£21 	
    over £1000 	£12 	£14 	£17 	£22 	

THREE DAY DELIVERY / NEXT BUSINESS DAY AIR:
    Orders must be placed before 12 noon EST Monday-Friday.

SATURDAY DELIVERY
    Orders must be placed before Friday - 12 noon EST. This service may not be available to some rural postal codes.

VAT will be removed from the listed Merchandise Price.

All outbound packages will be cleared by Abercrombie and Fitch.

US State taxes will be charged for the State where the merchandise is shipping.

Three Day, Next Day and Saturday Delivery are not available for PO Boxes, APO/FPO addresses or outside the Continental US.

Orders shipped to PO Boxes in Alaska, Hawaii, US Territories and APO/FPO addresses, please allow 2-3 week delivery. For faster delivery, provide a residential or commercial address instead of a PO Box.

Gift Cards are shipped separately from other items in the order. There is no shipping charge for Standard Delivery service.

All backordered items will be shipped via Standard Delivery at no additional charge.

For consumer protection, all orders are subject for review. On occasion, this may cause a slight delay in processing your order. Your patience is greatly appreciated.

Delivery to Canada

Total Amount 	Standard
    Delivery 	Two Day Air
    Delivery 	
    £0 up to £25 	£6 	£7 	
    over £25 up to £50 	£7 	£8 	
    over £50 up to £75 	£8 	£9 	
    over £75 up to £100 	£9 	£10 	
    over £100 up to £200 	£10 	£11 	
    over £200 up to £250 	£11 	£12 	
    over £250 up to £300 	£12 	£13 	
    over £300 up to £500 	£14 	£15 	
    over £500 up to £1000 	£15 	£16 	
    over £1000 	£17 	£18 	

Canada Duties and Taxes:
    Important: When you place an order with Abercrombie & Fitch, you authorize our customs broker to act as your agent with Customs and Revenue Canada to clear merchandise and process all duties and taxes. Duties and taxes will be charged to your order at checkout.

We cannot ship Fragrances Internationally.

Gift Cards are shipped separately from other items in the order. There is no shipping charge for Standard Delivery service.

Canada Delivery Terms:
    I. 	Canadian customers (and not Abercrombie & Fitch) will be the importers of record and will be responsible for the payment of all customs duties, including any duties, taxes and levies imposed on imported goods under the Customs Act, the Customs Tariff, the Excise Act, the Excise Tax Act, the Special Import Measures Act, the Export and Import Permits Act, or any other law relating to customs, as well as any penalties, interest or fines imposed under any of the aforementioned statues (the "Customs Duties").
    II. 	Canadian customers (and not Abercrombie & Fitch) will be the importers of record and will be responsible for the payment of all applicable federal and provincial taxes, including federal Goods and Services Tax ("GST"), Provincial Sales Tax ("PST") and Harmonized Sales Tax ("HST") (the "Taxes").
    III. 	When you place an order at Abercrombie.co.uk, you authorize our customs broker to act as your agent with the Canada Customs and Revenue Agency ("CCRA") to clear merchandise and process all Customs Duties and Taxes, for which you are fully responsible as the importer of record.
    IV. 	In case of returns, simply affix the peel away return label to your package and return it to us using the carrier of your choice. Be sure to send it Shipping and Handling (S&H) prepaid; no CODs allowed. By using this label you authorize our customs broker to act as your agent with the Canada Customs and Revenue Agency ("CCRA") to clear merchandise and process all duty and tax refunds.
    V. 	In the case of merchandise that Canadian customers return to Abercrombie & Fitch, Canadian customers agree that CCRA will send any refund of Customs Duties and Taxes that were paid on the returned merchandise to the Customs Broker, and that Canadian customers will obtain the refund directly from Abercrombie & Fitch. Canadian customers hereby authorize the Customs Broker to endorse any such refund checks issued by Revenue Canada in their name to Abercrombie & Fitch.
    VI. 	Canadian customers will be responsible for all transportation, storage, and insurance costs (the 'Shipping and Handling (S&H) Fees') and will purchase the goods from Abercrombie & Fitch Ex Works ('EXW') or Free on Board 'FOB' New Albany, Ohio ' i.e., ownership and the risk of loss or damage to the goods will pass to Canadian customers when Abercrombie & Fitch makes available or delivers the goods to the carrier.
    VII. 	In case of loss, Canadian customers hereby authorize Abercrombie & Fitch to make a claim to the carrier on their behalf.
    VIII. 	The price that Canadian customers pay to Abercrombie & Fitch includes the Customs Duties, Taxes, and Shipping and Handling (S&H) Fees.
    IX. 	By ordering goods from Abercrombie & Fitch, I hereby authorize a licensed Canadian customs broker chosen by Abercrombie & Fitch to act as my agent, and to transact business with Canada Border Services Agency (CBSA) to clear my merchandise, account for applicable duties and taxes, to return merchandise to Abercrombie & Fitch and prepare and submit refund claims on my behalf for any merchandise that I return. I understand that CBSA will send any refund of duties and taxes that were paid on the returned merchandise to the broker, and that I will obtain the refund directly from Abercrombie & Fitch. In this connection, I also authorize the customs broker to endorse any refund cheque issued by CBSA in my name, so that Abercrombie & Fitch can be reimbursed.

Delivery outside the UK, US or Canada

Total Amount 	Standard
    Delivery 	
    £0 up to £100 	£23 	
    over £100 to £250 	£26 	
    over £250 to £350 	£30 	
    over £350 to £550 	£40 	
    over £550 	£45 	

Important: Shipments made outside of the US may be subject to import duties and taxes, which are levied once your package reaches the country of destination and are the responsibility of the recipient.

Due to Federal regulations we cannot ship cologne to any International recipients.

Code:

Sales Tax

When you place an order with Abercrombie & Fitch with shipment to the UK, you authorize our customs broker to act as your agent with Customs and HMRC to clear merchandise and process all duties and VAT.

* VAT is included in the merchandise price.
        * Customer is not liable for import duties on shipments to the UK. Abercrombie & Fitch will pay this fee.
        * VAT and import duties on shipping charges are included in the shipping and handling fee, and will be paid by Abercrombie & Fitch.
        * Orders should not be charged any additional import duties or VAT upon entering the UK.

For orders placed in the UK and going internationally, the recipient of this order will be responsible for any import duties or taxes charged by the recipient's country. When placing an order in the UK that is shipping to Canada, you authorize Abercrombie and Fitch's customs broker to act as your agent with Customs and Revenue Canada to clear merchandise and process all duties and taxes. Duties and taxes will be charged to your order at checkout. Orders going to the US will be charged applicable sales tax according to the state to where the merchandise is being shipped.

daher müsste es möglich sein im uk store zu bestellen und nach .de liefern zu lassen ...

Terms UK Store International Shipping

Delivery outside the UK, US or Canada

Total Amount Standard
    Delivery
    £0 up to £100 £23
    over £100 to £250 £26
    over £250 to £350 £30
    over £350 to £550 £40
    over £550 £45

Terms US Store International Shipping

Delivery outside the US and Canada

Total Amount Standard
    Delivery
    $0 up to $50 $40
    over $50 up to $100 $45
    over $100 up to $150 $50
    over $150 up to $200 $55
    over $200 up to $300 $60
    over $300 up to $500 $75
    over $500 up to $700 $90
    over $700 up to $1000 $100
    over $1000 $120
  14. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Bin mal so frei als Bild beizufügen
    Hier mal die Preisliste nach UK.

Anhänge:

15. arxidire

arxidire Gilly Hicks

hey, hab auf die schnelle mal ein beispiel in excel gemacht ohne große formatierungen :)
    wechselkurse kann man immer schnell anpassen.
    hoffe ich hab in der eile nichts übersehen oder falsch gemacht.

das das beispiel über 150 euro warenwert hat und usa günstiger ist, hab ich das beispiel mit einem warenwert von unter 150 euro weggelassen.

produkte und selbst der clearance ist 100% identisch in beiden stores!

schönes we an alle

Anhänge:

16. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Also knicke ich das mal mit der UK Adresse :?
    Lohnt sich ja nicht wirklich.
    @ arxidire, danke für den Exel Anhang :)

Das einzige ist dann der evtl. längere Clearance der dann noch Online ist.
    Habe ihn auf com. nicht mehr gesehn aber bei co.uk war er noch Tage danach Online
  17. bloom

bloom Chefe! Mitarbeiter

also ichs eh das bissl anders, du musst den transport nach abzug der steuern berechnen, dadurch wird der um 4 pfund billiger, dann noch die aktuellen kurse und es sieht anders aus.

hab mal ein sheet angehängt wie ich mir das vorstelle inkl. der daten die andis excel für den us transport hergibt

Anhänge:

18. Nessi

Nessi ~ Looking for Trubble ~

Jetzt hätte ich gerne noch ein Rechenbeispiel, ob man nicht lieber weniger Teile zollfrei ordern sollte... ab wie vielen Teilen das Sinn macht etc... dann ist die Verwirrung komplett. ;)
  19. A&F_Ultimate

A&F_Ultimate Gilly Hicks

Ok , aber günstig ist etwas anderes.
    Ist zwar ne Differenz da aber beachtet bitte auch das Porto von UK nach Deutschland
    Die belaufen sich auf ca. 11 GBP für 2 KG Gewicht /Unversichert !

Ich finde das Klasse wie schnell ihr/du immer die Exel Sachen anpasst !
    Ein ganz großes DANKE dafür

Edit: Vergess Porto , ihr berechnet direkt nach Deutschland ;-)
  20. arxidire

arxidire Gilly Hicks

hi bloom, was sind das für 2% spesen? falls damit die spesen für den auslandseinsatz der kreditkarte gemeint ist, das würde wahrscheinlich auch bei uk anfallen.

außerdem hast du vergessen den dollarkurs deiner quelle anzupassen.

und dann wären wir bei +- 0 euro differenz zwischen us und uk :)

uk lohnt sich meiner meinung nach nur, wenn man beim momentanten gbp-kurs direkt vor ort einkauft.

Diese Seite empfehlen